توقف پخش روزانه سریال های ماه رمضان کانون فرهنگی هنری امام موسی صدر (مسجد ثارالله)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

توقف پخش روزانه سریال های ماه رمضان

به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع)، شبکه‌های مختلف سیما، پخش روزانه سریال‌هایشان را متوقف می‌کنند و به جای آن مینی‌سریال‌ها و تله‌فیلم‌های مناسبتی روی آنتن می‌فرستند.

هرسال با نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر، شبکه‌های مختلف تلویزیونی هم حال و هوای پخش سریال‌های مناسبتی‌شان را تغییر می‌دهند و این فرصت را در اختیار عوامل مختلف سریال‌ها می‌گذارند تا با آرامش بیشتری کار تولید را جلو ببرند. طبق روال سال‌های گذشته، همیشه رسم است که در این ایام شبکه‌ها برای رفع این خلأ ، یا مینی‌سریال‌های دو سه قسمتی تولید می‌کنند یا برنامه‌هایی مناسبتی و فیلم‌های سینمایی مناسبتی را جای آنها روی آنتن می‌فرستند. با اینکه امسال شبکه‌های تهران، یک و شما، کارهایی کاملا جدی و تا اندازه‌ای تلخ را برای مناسبت رمضان در نظر گرفته‌اند، این احتمال وجود دارد که پخش آنها در این ایام هم متوقف نشود. در مورد شبکه سه، با این که سریال «خداحافظ بچه»، ساختاری تقریبا رئال دارد اما به خاطر کمدی مخصوص به خودش، امکان کنار گذاشتن آن وجود دارد و تنها کمدی تلویزیون در این ایام هم «چمدان» است که قطعا در این ایام روی آنتن نمی‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به توقف یا ادامه پخش این سریال‌ها با روابط عمومی شبکه‌ها و سریال‌های مختلف، تماس گرفتیم. مشروح این اطلاعات را در گزارش زیر بخوانید.

تعطیلی دو روزه خداحافظ بچه

«خداحافظ بچه»، با اینکه در رده کارهای کمدی دسته‌بندی نمی‌شود اما به خاطر داستان جذاب و هیجان انگیزش برای مخاطبان، به احتمال زیاد، اسمش از کنداکتور شب‌های قدر خارج می‌شود. برای کسب اطلاع برای تغییرات پخش این سریال، با دفتر تولید این سریال یعنی«افسانه نگاران»تماس می‌گیریم. به گفته مسئول دفتر تهیه‌کننده این سریال، طبق توافق ایجاد شده با شبکه سه، «خداحافظ بچه» فقط در روزهای ۱۹ و ۲۰ ماه رمضان یعنی چهارشنبه و پنجشنبه این هفته پخش نمی‌شود و مخاطبان از جمعه شب، بعد از اذان مغرب، می‌توانند شاهد ادامه پخش این سریال باشند. او در‌باره پخش این سریال در شب نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک هم توضیح داد:« طبق اطلاعاتی که تا الان در اختیار ما گذاشته شده، فعلا فقط همین دو شب، سریال پخش نمی‌شود. ضمن اینکه «خداحافظ بچه»، اصلا ساختار کمدی ندارد و فضایش طوری نیست که مناسب شب‌های قدر نباشد.» آنطور که در جدول پخش سایت شبکه سه، اشاره شده، این شبکه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دو فیلم سینمایی «ضامن» و «مسافر بهشت» را آماده پخش کرده. فیلم «ضامن» به کارگردانی منوچهر‌هادی با بازی مهدی پاکدل، بیتا سحرخیز، شراره دولت آبادی و … درباره کسی است که برای دوستش ضامن می‌شود و به خاطر فرار او برایش مشکل ایجاد می‌شود. فیلم «مسافر بهشت» هم به کارگردانی فریدون جیرانی و بازی فرخ نعمتی، فاطمه گودرزی، سهیلا رضوی وراجع به زندگی چند آدم مشکل‌دار است که در آخرین روز سال، به طور اتفاقی به هم پیوند می‌خورند.

توقف مرد نقره‌ای شبکه شما در شب‌های قدر

پخش سریال «مرد نقره‌ای» از شبکه شما، باعث شده تا این شبکه خیلی بیشتر از پیش برای مخاطبان شناخته شود. تا جایی که حتی می‌شود گفت بعد از «خداحافظ بچه»، بیشترین میزان مخاطب را دارد. وضعیت پخش این سریال در شب‌های قدر را با روابط عمومی این شبکه در میان می‌گذاریم. به گفته این روابط عمومی، پخش دو سریال «مرد نقره‌ای»، «چشم و چراغ» از چهارشنبه تا پایان روز جمعه، متوقف می‌شود. گویا این شبکه تصمیم دارد به جای پخش سریال در این چند روز، چند فیلم تلویزیونی که با این ایام مناسبت بیشتری دارند پخش کند. البته هنوز اطلاع کاملی راجع به این فیلم‌های تلویزیونی در اختیارمان گذاشته نشده.

پای ثابت شبکه تهران در ایام قدر

مجموعه اپیزودیک «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» مثل هرسال پای ثابت شبکه تهران در ایام سوگواری است. این مجموعه با اپیزودهای «مردن به اختیار»، «آخرین قدر» و «مسافر دو دنیا» به کارگردانی محمود معظمی، به استقبال این ایام می‌رود. طبق اعلام دفتر «هفت خیزران» علی‌اکبر تحویلیان، این سه اپیزود تا حدی مناسبتی برای این ایام انتخاب شده‌اند. «مسافر دو دنیا» با بازی رحیم نوروزی، عمار تفتی و …شب نوزدهم ماه رمضان روی آنتن می‌رود.«مردن به اختیار» با بازی رحیم نوروزی، محمد عمرانی و سولماز حصیری، داستان عکاس یک روزنامه بزرگ به نام حمید است که به خاطر تصمیمش، مجبور می‌شود قدم به یک سری مسائل بگذارد. این اپیزود برای شب بیست و یکم ماه رمضان در نظر گرفته شده. « قدرآخر» با بازی میلاد کی‌مرام، سهیلا رضوی، شهرزاد کمالزاده و …هم آخرین شب احیا یعنی شب بیست و سوم ماه رمضان روی آنتن می‌رود.

تعطیلی چمدان و جایگزینی قسم

به مناسبت شب‌های قدر، پخش سریال «چمدان» هم چند روزی از شبکه دو متوقف می‌شود. با توجه به اینکه این سریال دیرترین ساعت پخش شب‌های ماه رمضان را هم به خودش اختصاص داده، احتمالا تا پایان شب‌های احیا روی آنتن نمی‌رود. از طرف دیگر «چمدان» به نسبت سایر سریال‌ها کمدی‌تر است. مسئله را با کریمی، کارشناس رسانه‌ای شبکه دو در میان می‌گذاریم. او توضیح می‌دهد:« این سریال از چهارشنبه تا جمعه متوقف می‌شود و سریال سه قسمتی «قسم»، به کارگردانی حسین تبریزی، جای آن روی آنتن می‌رود. درباره اینکه بعد از روز جمعه، باز هم محدودیتی در پخش این سریال وجود داشته باشد یا خیر هنوز اطلاعی نداریم.» این مینی سریال با بازی بهزاد فراهانی، مریم کاویانی، نسرین مقانلو، حسن جوهرچی، آزیتا ترکاشوند، امیرغفارمنش و سعید آقاخانی ودرباره پیرمردی است که در اعتقاداتش به خدا دچار مشکلاتی می‌شود.

بلاتکلیفی مینی سریال مناسبتی شبکه چهار

شبکه چهار که از مدت‌ها پیش از شروع ماه رمضان، اعلام کرده بود مینی سریال «رهایی» محسن بخارایی را در شب‌های قدر روی آنتن می‌برد، گویا از پخش آن منصرف شده است. یوسفی، روابط عمومی شبکه چهار، در این باره به هفت‌صبح می‌گوید:« فعلا که قراری برای پخش آن وجود ندارد. احتمالا زمان دیگری برای آن در نظر گرفته شود.» به گفته یوسفی احتمال پخش آن در روزهای پایانی ماه رمضان هم وجود دارد. این سریال با بازی یکتا ناصر و امیر‌محمد زند درباره سعید و نرگس، زوج جوانی است که در حال تمرین برای تئاتری ویژه عید فطر هستند اما نرگس باردار می‌شود و برای اینکه در کارشان مشکلی پیش نیاید از همسرش پنهان می‌کند. از سوی دیگر خواهر ناتنی سعید هم که تازگی از زندان آزاد شده سر و کله‌اش پیدا می‌شود و ماجراهایی به وجود می‌آورد. با توجه به مرتبط بودن موضوع این سریال به عید فطر، این احتمال وجود دارد که کار، در روزهای پایانی ماه رمضان پخش شود

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:سریال های ماه رمضان ,

  • emammosasadr

    امیرحسین زینلی

    emammosasadr

    http://emammosasadr.loxblog.com

    کانون فرهنگی هنری امام موسی صدر (مسجد ثارالله)

    توقف پخش روزانه سریال های ماه رمضان

    کانون فرهنگی هنری امام موسی صدر (مسجد ثارالله)

    به وبلاگ من خوش آمدید ایــــــــــــــمیــــــــــــــــــل: Emammosasadr88@yahoo.com کانون فرهنگی هنری امام موسی صدر (مسجد ثارالله)

    کانون فرهنگی هنری امام موسی صدر (مسجد ثارالله)